12 let delovanja v prostorih na koroški cesti
Foto: Gregor Salobir
Na nekdaj degradirani Koroški cesti, danes na mestni promenadi, smo v zadnjih 12 letih v Galeriji K18 priredile_i več kot 420 kulturnih dogodkov, ki vključujejo samostojne in skupinske razstave, instalacije, avdiovizualne performanse, intervencije na pročelje galerije, filmske projekcije, pogovore z umetnicami_ki, izobraževanja, teoretska predavanja in delavnice. Galerija K18 je s svojo neinstitucionalno odprtostjo in pretočnostjo pomembno prispevala k mozaiku mariborske sodobno-umetniške krajine.
2010
Z vodenjem galerije je takrat pričel umetnik Tadej Vaukman. Njegova programska usmeritev je predstavljala predvsem ustvarjalce s področja ulične umetnosti in grafitarstva. Vaukman je poskušal vplivati na splošno negativno mnenje o grafitih in ulični umetnosti ter dokazati, da lahko s tovrstno umetnostjo v javnem prostoru izboljšamo marsikatero degradirano situacijo ter prispevamo k kvaliteti bivanja. V Galeriji Pekmez, kot se je galerija v začetku imenovala, je Vaukman priredil 5 razstav, med drugimi smo gostili tandem Beli sladoled (Leon Zoudar, Miha Perne), Ninja Tiger, Pekmezmed, kolektiv Mutabooks in druge.
2010 - 2011
2012 - 2013
Med leti 2013 in 2014 je program v Galeriji K18 kurirala Lara Železnik. Skozi projekt »18 razstav v K18«, je zastopala mlajše lokalne ustvarjalce (med njimi so bili tudi dijaki), njihova produkcija pa je izhajala predvsem iz vizualnih likovnih praks ter deloma tudi iz področja performativnih umetnosti.
2014 - 2022
V Galeriji K18 smo, poleg naštetega, skozi leta gostili mnoge kreativne delavnice, predavanja, Politično šolo umetnosti: Načini gledanja Johnom Bergerjem, predstavitve revij (KINO!, Razpotja), organizirali smo bralne krožke besedil s področje teorije sodobne umetnosti, predavanje iz umetnostne zgodovine, prirejali smo dogodke povezane s filmom in filmske projekcije (StopTrik, cikel Zgodovina filma, razstava Kino in Maribor,...). Skozi projekte smo sodelovali z mnogimi drugimi nevladnimi organizacijami in posamezniki. Mnogo jih je naštetih, verjetno prav toliko izpuščenih.
Rezidenčni program v Galeriji K18 (2011 - 2022)
Leta 2011 so Borut Wenzel, Katja Beck Kos in Tajša Perović v okviru našega zavoda vzpostavili rezidenčni program SobaZaGosteMaribor in vse do danes je bila Galerija K18 pomemben prostor za predstavitve nove produkcije mednarodnih in slovenskih umetnic_kov, ki nastane na rezidenčnih obiskih v Mariboru. Leta 2014 so vodenje programa prevzele Lucija Smodiš, Kaja Kraner in Tajša Perović, kasneje sta se nam za krajša obdobja pridružila kuratorka Irena Borić ter kurator in producent Simon Žlahtič, ki je v naši ekipi tudi danes.
V okviru rezidenčnega programa SobaZaGosteMaribor smo od ustanovitve sodelovali z več kot sto umetnicami_ki, kuratkami_orji, raziskovalkami_ci in teoretikarkami_ki. Program je odprt tako za mednarodne kot slovenske ustvarjalke_ce, v letih pa smo gostili posameznice_ke, tandeme in kolektive iz 28 držav: Hrvaške, Bosne in Hercegovine, Srbije, Avstrije, Italije, Madžarske, Anglije, Slovaške, Češke, Nemčije, Portugalske, Francije, Španije, Finske, Estonije, Ukrajine, Romunije, Irana, Izraela, J Koreje, Japonske, Armenije, Gruzije, Libanona, Avstralije, ZDA, Palestine ter seveda Slovenije.
S poudarkom na sodobnih vizualnih umetniških praksah, v okviru rezidenčenega programa podpiramo predvsem družbeno angažirane, hibridne in eksperimentalne projekte ter projekte, ki se navezujejo na lokalni družbeni, kulturni, zgodovinski ali politični kontekst. Posebej spodbujamo tudi projekte, ki se v procesu nastajanja odzivajo in umeščajo v prostor nastajanja, tako pogosto gostimo participatorne, prostorsko specifične projekte in intervencije v javni prostor. Galerija K18 je bila pomembna takšna kot fizično je, med drugim torej tudi s fasado v javnem prostoru, ki je poleg razstave v notranjosti galerije omogočala vizualno komuniciranje z ulico, z mimoidočimi, z osebami, ki načeloma ne zahajajo v galerije in muzeje.
Zadnji gostujoči mednarodni umetnik je član skupine OHO. David Nez je v Galeriji k18 postavil pronicljivo in odmevno instalacijo »Zoetrop – kolo življenja«, katere obisk presega vse rekorde. Med slovenskimi umetniki pa smo nazadnje delali z Danilom Milovanovičem, ki je letos zopet nominiran za nagrado OHO. Eno izmed njegovih del, ki jih je ustvaril v času rezidenčnega bivanja v Mariboru, je umeščeno v javni prostor. Gre za instalacijo »Solarni mural«, ki z odsevom sonca prevprašuje mestno gentrifikacijo – v javni prostor smo jo lahko umestili kot stalno postavitev zaradi velikodušnega partnerstva z družino Festić Britovšek.