mednarodni filmski festival

11. StopTrik

Konec septembra, začetek oktobra je v Mariboru potekal že 11. mednarodni filmski festival stop animacije StopTrik.

StopTrik je eden največjih festivalov stop animacije v Evropi in vsako leto gosti vrhunske, mednarodno priznane ustvarjalke_ce s tega področja, kot tudi goste_je in strokovnjake_inje iz tujine. Festival je prepoznan po svojem poglobljenem programu, ki vedno znova postreže s projekcijami, ki pri gledalkah_cih vzbujajo vrsto refleksiji in občutij ter jih vodijo h kritičnemu preizpraševanju in dialogu. Letošnji program festivala se je osredotočal na pojem ANIMIRANE MITOLOGIJE. Zasnova je nastala iz predpostavke, da miti in konvencionalne mitske pripovedi (zgodbe o nastanku, iskanju, propadu itd.) ponujajo splošno razumljive kode in arhetipske predstavitve, ki so dovolj močne, da se na njihovi podlagi ustvarjajo in utrjujejo prepričanja, ki odpravijo dvom in ozdravijo bolečino vsakdana.

festivalski trailer

Ustvarila ga je grška umetnica Effie Pappa, zvok zanj pa Autow Nite Superstore.

Mednarodni tekmovalni program

Po odprtem pozivu za filme programski direktor pripravi selekcijo, ki se bo predstavila v tekmovalnem programu. Sestavljajo ga trije sklopi stop animacije in en sklop borderlands, kjer gre za eksperimentalno in kombinirano tehniko animacije. Veliko nagrado festivala vsako leto podeli mariborska publika, pomebno vlogo pa ima študentska žirija, ki izbere najboljše filme, do katerih pridejo skozi poglobljene diskusije z mentorjem, animacije pa lahko dobijo tudi posebno omembo strokovnih gostji_ov festivala.

Retrospektivni program

Na festivalu so se zvrstili trije tematski, kurirani retrospektivni programi, in sicer: Večne zgodbe, ki naslavljajo večne tematike povezane z vprašanji o izvoru, smrti, ritualih, ljubezni, boju za moč; Animirani Apokrifi, kjer se tematika projekcij osredotoča na raziskovanje trenda kanonskih zgodb in uporabo svetih podob; Zgodbe z drugega zornega kota, kjer gre za kratke eksperimentalne filme, tokrat iz Evrope, Etiopije in Kitajske, ki na svojstven način raziskujejo teme povezane s kolektivno zavestjo, s politično in družbeno zavednostjo in se dotikajo vprašanj kulturne dediščine.

Izobraževalni program

Poleg kvalitetnega filmskega programa festival poskrbi za bogat filmsko-vzgojni program za otroke in mlade, izobraževalne vsebine iz področja stop animacije. Pred festivalom je potekala delavnica stop animacije za otroke z Leonom Vidmarjem, kjer so udeleženi na kreativne načine izblikovali zgodbo in like, skozi praktično delo so se odpravili v zakulisje animiranega filma, se spoznali s postopkom nastajanja stop animacije vse od ideje do realizacije. Profesionalno delavnico Workshot pa smo nadgradile_i v delavnico kritične pismenosti, oblikovanja koncepta, pisanje scenarija in stop animacije. Začele_i smo s spoznavanjem kritičnih pristopov do medijev in drugih vrst pisanih ter vizualnih besedil, razumevanjem filma kot kompleksnega načina umetniške komunikacije, in končale_i z ustvarjanjem animacij.

Izdelka delavnic:
Spremljevalni program

Prvi dan festivala estival smo začele_i s programom PROJEKTOR in z oživljanjem neživega ter prihodnostjo kuriranih umetniških filmskih vsebin na spletu. Razstava Animirane ženske v artKIT je združevala obogateno resničnost (augmented reality) s kratkimi animiranimi avtoportreti profesionalnih animatork z vsega sveta, trenutno si jo lahko ogledate v Isabelli. Odvil se je mikro festival Shcha5sec, na dvorišču Vetrinjskega dvora so bile predstavljene kratke, do sedem sekund dolge animacije za tem pa je sledil Dvoboj kuratorjev v animiranih videoposnetkih. Daniel Šuljić (Animafest Zagreb) in Slave Lukarov (Supertoon) sta predvajala animirane glasbene videoposnetke, ki sta jih izbirala spontano, na podlagi interakcije.  Potekala je predstavitev Fanzinov OHOHO s poudarkom na 2. številki, alternativnega zbira avtorskih stripov, ki temeljijo na slovanskih legendah, lokalni folklori in pripovedih prednikov. Na festivalu smo imele_i čast gostiti svetovno premiero najnovejše stop animacije oziroma eksperimentalnega filma »Ta presneta očetova kamera!«, uveljavljenega multimedijskega umetnika Miloša Tomića. Ogledu filma je sledil pogovor z ustvarjalci filma. V času tekmovalnega programa, projekcij za odrasle pa je bilo za otroke na voljo tudi kreativno varstvo.

Glasbeni program

Festivalske večere je bogatil kreativen in atraktiven glasbeni program, kjer smo zdužili moči s KIBLO in X-OP ter povezali zanimiva nekomercialna glasbena imena z vizualnimi kreatorji, ki so skrbeli za vizualno dodelanost večernega dogajanja. Festival je otvoril zvedavi post-punk, power-pop band Lelee, ki predstavlja utelešenje multikulturnega povezovanja med balkanskimi glasbeniki od Vardarja do Triglava in ruski vizualni umetnik Sasha Svirsky, ki je poskrbel za odlične vizualije. Poplesavali smo tudi ob ritmih Tschimyja, mojstra spajanja emotivnega popa, seksapilnega R & B-ja ter nostalgičnega neo-soula in Vite Kolar, multidisciplinarne ustvarjalke, ki deluje na področju vizuala. V sobotno noč nas je popeljal Kleemar, slovenski DJ, glasbeni producent in izvajalec elektronske glasbe, ki s svojim igrivim filigranskim pristopom navdušuje poslušalstvo in pa TAC, ki že vrsto let let skrbi za vizualno dodelanost dogodkov. Festival se je zaključil s tradicionalno zabavo v Dvorani Gustaf, kjer je v kombinaciji s TAC-om nastopil Drone Emoji, vsestranski, nekonformistični glasbeni um. 

stoptrik intervjuji

Vabimo k ogledu intervjujev, ki so nastajali tekom festivala. Slišali boste misli, vtise, spomine, asociacije ter prigode naših gostji_ov .

nazaj gor