30. 8. 2021 ob 20.00, Lutkovno gledališče Maribor
Na letošnjem Poletnem lutkovnem pristanu sodelujemo s selekcijo, ki predstavlja najboljše stop animacije Mednarodnega filmskega festivala StopTrik 2019 in 2020. Dogodek je BREZPLAČEN in bo izveden skladno s PCT pogoji.
Animacije na sebi lastne načine reflektirajo realizem umetnosti animiranega filma, kot tudi naše dojemanje in sprejemanje realnosti okoli nas. Realizem je mogoče razumeti kot filmsko konvencijo “izposojeno” iz Hollywooda, ki je lahko ironično spreobrnjena, kot recimo v avstralskih animacijah Medtem v zapuščeni tovarni… in Ponovno zagnan. V poljski adaptaciji Fausta je filmski realizem izkrivljen do ravni ekspresionizma križan z gledališko tradicijo. Soetkin Verstegen, ena najbolj fascinantnih talentk evropske stop animacije, vabi gledalce, naj stopijo korak dalje in skozi film Freeze Frame pomeditirajo o samem bistvu kinematografske iluzijske impresije in o izvoru kinematografske opreme. Avtorji animacij Dobre namere, Frnikule in Zastoj ubirajo sofisticirane metode animiranja lutk in predmetov (niti), da postavljajo dvoumna vprašanja o vsakdanji rutini in vzorcih družbenih interakcij. Animacija Machini, koprodukcija med Demokratično republiko Kongo, Belgijo in Italijo, pa se nam razkrije kot ostro in iskreno avdiovizualno pričevanje o grozljivostih kolonializma in še vedno trajajočemu izkoriščanju ljudi in naravnih virov.
Meanwhile, at the Abandoned Factory... / Medtem v zapuščeni tovarni...
Michael Cusack (Anifex)
2019, Avstralija, 16‘8‘‘
Film praznuje zlate čase t.i. cliffhanger televizijskih nadaljevank. Ali lahko naš neustrašni novinarnajde rešitev iz te klasične dileme?
Faust
Marianna Atłas (ASP Warszawa)
2019, Poljska, 6‘45‘‘
Interpretacija legende o Faustu po Goethejevi mojstrovini, v kateri alkimist, ki skuša najti smisel življenja, podpiše kupčijo s hudičem. Animacija se nanaša na nemško ekspresionistično gibanje.
Freeze Frame / Zamrznjen posnetek
Soetkin Verstegen (Akademie Schloss Solitude)
2019, Belgija/Nemčija, 5’
Zamrznjen posnetek: najbolj absurdna tehnika od izuma premikajočih slik. Z zapletenim postopkom odvajanja iste podobe znova in znova se ustvari iluzija negibnosti.
Good Intentions / Dobre namere
Anna Mantzaris (Royal College of Art)
2018, Velika Britanija, 8‘35‘‘
Potem ko mlada ženska povzroči prometno nesrečo in pobegne, se začnejo dogajati čudne in
srhljive stvari ... Majhen triler o ljudeh, ki niso vedno najboljši pri sprejemanju odločitev.
Marbles / Frnikole
Natalia Spychała (Film School in Lodz)
2019, Poljska, 5’22’’
Hipnotično nihalo v gibanje sproži poseben mehanizem. Fragmentarno pojavljajoča se podoba, prostor in raznovrstni predmeti tvorijo ritmični sistem medsebojne odvisnosti. Kaj je vzrok in kaj posledica?
Machini
Tétshim & Frank Mukunday (Picha Twenty Nine Studio & Production)
2019, Italija, Belgija, DRC (Kongo), 10‘
Iz nuje, še posebej pa zaradi moči stroja, smo postali mesečniki brez Boga, pogubljenci tega planeta in poskusni zajčki na črnem trgu zgodovinskih testnih subjektov stroja.
Bottleneck / Zastoj / Flaskhals
Pella Olsson
2019, Švedska, 3’
Edino delo, ki ga ima Sofy, je dajanje pokrovčkov na steklenice. Delo je monotono in na videz brez konca. Steklenice prihajajo z veliko hitrostjo in Sofy mora hiteti, da jim lahko sledi. Nekega dne pa jo zmoti steklenica, ki po tekočem traku pride z že pritrjenim pokrovčkom.
Rebooted / Ponovno zagnan
Michael Shanks (LateNite Films)
2019, Avstralija, 12‘47‘‘
Phil je bil nekoč najsodobnejši posebni efekt. Kot stop animiranega okostnjaka iz šestdesetih let gasodobni filmski studii preprosto ne najemajo več za velike uspešnice. Ko izve, da nameravajo film, za katerega je bil ustvarjen, ponovno posneti brez njega, se odloči za drastične ukrepe.