17. 8. 2021 ob 18.00, Galerija k18

Francoski novi val: predrugačenje odnosa do sveta prek filma

Vabljene_i na sedmo predavanje v ciklu Zgodovina filma. Tokrat se bomo v živo srečale_i v Galeriji K18, kjer nam bo ustanovitvena članica uredniškega odbora revije KINO! Maja Krajnc predstavila obdobje francoskega novega vala.

Udeležba je brezplačna. PrijavePrijave zbiramo do 16. 8. 2021 na prijava@filmfactory.si do zapolnitve vseh prostih mest. Dogodek bo potekal v živo! Za udeležbo je potreben PCT pogoj - potrdilo o cepljenju, prebolevnosti ali negativnem rezultatu PCR testa ali hitrega testa, ki ni starejši od 48 ur od odvzema brisa.

Francoski novi val

Obdobje francoskega novega vala se je začelo proti koncu petdesetih let in je bilo močno povezano z »očetom« filmske teorije Andréjem Bazinom ter generacijo mladih piscev okrog francoske filmske revije Cahiers du cinéma. François Truffaut, Jacques Rivette, Jean-Luc Godard, Claud Chabrol in Éric Rohmer so s pisanjem filmske kritike postopoma oblikovali poseben pogled na film in na svet prek filma, v določenem trenutku pa svoje pisalne stroje zamenjali s kamerami in začeli svojo pisano filmsko teorijo uresničevati tudi v praksi. Po gibanju se jih je prijela oznaka »novovalovci«. Če razmišljamo o francoskem novem valu, nikakor ne moremo mimo Agnès Varda, »prababice« slovitega filmskega gibanja.

Dr. Maja Krajnc (rojena leta 1982)

je doktorirala iz Medijskih študijev na ISH. Od leta 2007 je (ustanovitvena) članica uredniškega odbora revije KINO!, od leta 2011 pa odgovorna urednica revije za film in filmsko KINO! ter predsednica Društva za širjenje filmske kulture KINO!. Na področju avdio-vizualne umetnosti deluje kot avtorica in urednica publikacij (Razpad Jugoslavije na filmu Pavla Levija, Film proti spektaklu Jean-Louisa Comollija, Vzgoja za film Alaina Bergalaja, Camera politica Emmanuela Barota, zbornik Jesenske šole 2016: Vidiki postjugoslovanskega filma). Kot redna zunanja sodelavka Slovenske kinoteke koordinira, pripravlja in izvaja pedagoški program Kino-katedra za osnovnošolce in srednješolce; je avtorica izobraževalnega priročnika za učitelje Osnove filmske ustvarjalnosti. Je koordinatorica in izvajalka projekta Razumevanje filma. Pod okriljem Društva KINO! izvaja izobraževalni program za mlade Ostrenje pogleda ter sodeluje z mnogimi filmskimi ustanovami in festivali. (Čudovita usoda Amelie Poulain, Preden se znoči), (so)avtor in vodja filmskih oddaj (Veliko platno, Gremo v kino) in stalni dopisnik za mednarodni filmski spletni portal Film New Europe. Stalni sodelavec festivala LIFFe (vodenje pogovorov z gosti) in aktiven na področju filmskega izobraževanja (Filmopeka, Filmika). Od leta 2006 je urednik filmskega programa na Pro Plus.

Cikel predavanj iz zgodovine filma bo v okviru petnajstih predavanj osvetlilo začetke in razvoj filma iz različnih perspektiv. Pričeli bomo z s samim rojstvom filma in mitom o bratih Lumiere, nadaljevali z nemim filmom, se dotaknili sovjetskega montažnega filma, italijanskega neorealizma, jugoslovanskega črnega in francoskega novega vala. Nato bomo obrnili fokus na filmske zvrsti ter se posvetili dokumentarnemu, eksperimentalnemu, kratkemu pa hollywoodskemu filmu in alternativam zahodnemu filmskemu kanonu. Cikel bomo zaključili z reprezentacijo žensk v slovenskem filmu, slovenskim poosamosvojitvenim filmom in pregledom obetov filma za 21. stoletje.

Cikel zgodovina filma nastaja v koprodukciji Film Factory v sklopu izobraževalnega programa Film Smoothie in Pekarne Magdalenske mreže v sklopu programa Galerija K18. Projekt je financiran s strani Slovenskega filmskega centra in Mestne občine Maribor.

nazaj gor