20. 7. 2021 ob 18.00, Galerija k18

Reprezentacija žensk v slovenskem filmu

Vabljene_i na peto predavanje iz cikla Zgodovina filma. Tokrat si bomo ogledale_i dokumentarni film Kaj pa Mojca?.

Udeležba je brezplačna. PrijavePrijave zbiramo do 19. 7. 2021 na prijava@filmfactory.si do zapolnitve vseh prostih mest. Dogodek bo potekal v živo! Za udeležbo je potreben PCT pogoj - potrdilo o cepljenju, prebolevnosti ali negativnem rezultatu PCR testa ali hitrega testa, ki ni starejši od 48 ur od odvzema brisa.

Reprezentacija žensk v slovenskem filmu

Naj gre za matere, ki rojevajo moške potomce, zapeljivke ali prešuštnice, se upodobitev žensk v slovenskih filmih še zmeraj pogosto zadržuje v okvirjih likov, ki obstajajo zgolj v relaciji do moškega protagonista. Kljub temu pa slovenska filmografija včasih poseže izven okvirjev in ponudi kompleksnejše upodobitve žensk, ki jih s predstavitvijo tudi tistih bolj stereotipnih kontekstualizira film Kaj pa Mojca?. Dokumentarec s pomočjo pogovorov z igralkami, režiserkami in filmskimi kritičarkami analizira spremembe in stalnice v upodobitvi žensk v domači filmski produkciji in se preizkusi v iskanju junakinje enakovredne Kekcu.

Urša Menart (1985)

je filmska režiserka in scenaristka. S kratkim igranim filmom To je Slovenija je leta 2010 diplomirala na Akademiji za radio, film, gledališče in televizijo v Ljubljani. Režirala je več dokumentarnih filmov, poleg filma Kaj pa Mojca? (2014) tudi Veš poet svoj dolg? (2010), Nekoč je bila dežela pridnih (2011) in Preuoske so stazice (2015). Za svoj prvi celovečerni film Ne bom več luzerka (2018) je prejela nagrado vesna za najboljši celovečerni film in najboljši scenarij. Kot scenaristka je sodelovala tudi pri filmih Nočno življenje (2016) in Polsestra (2019), v slednjem je tudi odigrala glavno vlogo. Trenutno razvija svoj naslednji igrani celovečerec Vse, kar je narobe s tabo.

Cikel predavanj iz zgodovine filma bo v okviru petnajstih predavanj osvetlilo začetke in razvoj filma iz različnih perspektiv. Pričeli bomo z s samim rojstvom filma in mitom o bratih Lumiere, nadaljevali z nemim filmom, se dotaknili sovjetskega montažnega filma, italijanskega neorealizma, jugoslovanskega črnega in francoskega novega vala. Nato bomo obrnili fokus na filmske zvrsti ter se posvetili dokumentarnemu, eksperimentalnemu, kratkemu pa hollywoodskemu filmu in alternativam zahodnemu filmskemu kanonu. Cikel bomo zaključili z reprezentacijo žensk v slovenskem filmu, slovenskim poosamosvojitvenim filmom in pregledom obetov filma za 21. stoletje.

Cikel zgodovina filma nastaja v koprodukciji Film Factory v sklopu izobraževalnega programa Film Smoothie in Pekarne Magdalenske mreže v sklopu programa Galerija K18. Projekt je financiran s strani Slovenskega filmskega centra in Mestne občine Maribor.

nazaj gor