30. 6. 2021 ob 20.00, dvorišče Muzeja NO

Osvetljevanje kinematografske preteklosti - predavanje in projekcija StopTrik MFF

Vabljene_i na projekcijo izstopajočih animacij iz Mednarodnega filmskega festivala StopTrik 2020 in predavanje Simona Žlahtiča o mariborski kinematografski preteklosti. Se vidimo v sredo 30. 6. 2021 ob 20. uri v parku ob Muzeju narodne osvoboditve Maribor.

V letu 1896, v pivnici Götz (današnji Unionski dvorani) so z Edisonovim kinematografom Ideal prvič pred mariborsko publiko prikazovali gibljive podobe. Od takrat se je v Mariboru odpiralo in zapiralo mnogo kinematografov, kljub manku mestnega kina pa je v Mariboru filmska skupnost tudi danes izredno živa.

S kratkim uvodnim predavanjem o zgodovini kinematografije v Mariboru pričenjamo cikel projekcij, ki se bodo odvijale na mestih kjer so nekdaj žarele kinematografske predstave. V temo nas bo povedel Simon Žlahtič, umetnostni zgodovinar in kurator, sledila pa bo projekcija izbranih animiranih filmov iz Mednarodnega filmskega festivala StopTrik.

Program:
20.00 Predavanje o kinematografski preteklosti, Simon Žlahtič 
20.45 premor
21.00 Projekcija animiranih filmov

Produkcija: Pekarna Magdalenske mreže in Festival Lent

Najboljše animacije StopTrikStopTrik 20202020 (15 +)
01.
Dobre namere
Anna Mantzaris (Royal College of Art) 
2018, UK, 8’35”
Potem ko mlada ženska povzroči prometno nesrečo in pobegne, se začnejo dogajati čudne in srhljive stvari ... Majhen triler o ljudeh, ki niso vedno najboljši pri sprejemanju odločitev.
 
02.
Quidquid Latine dictum sit, altum videtur 
Julia Orlik (PWSFTviT Lodz) 
2019, POL, 15’
Dekle iz žice se sprašuje, kaj naj stori, da več ne bi bila iz žice. Odpravi se na pot, da bi rešila svoj problem. 
 
03.
Nadirah: rudarka 
Negar Elodie Behzadi, Kate Jessop (The VEM King's College London)
2019, UK, 2’33
V majhni vasici Kante, ki leži 2000 metrov visoko v gorovju Fann v Tadžikistanu, se delo devetnajstih rudark, ki vsak dan rudarijo v nelegalnih premogovnikih, smatra za (sramotno). Film, ki temelji na skupnem feminističnem umetniško-raziskovalnem projektu umetnice animacije ter geografinje in etnografinje, prikazuje sicer nevidne zgodbe o sramu.
 
04.
Noj 
Agostina Ravazzola 
2019, ARG, 4’40”
Noj, sova, flamingo, papiga, kolibri in orel, vsi plešejo, tečejo in letijo ob argentinskem elektro-folku, odlični glasbi, ki jo izvajata Barda & Sidirum. Barve in oblike plešejo in se združujejo v edinstvenem, psihedeličnem neskončnem ritmu. Rokodelska obdelava papirja in ljubezen.
 
05.
Hierarhična napaka 
Vessela Dantcheva (Compote Collective) 
2019, AUT, BUL, 6’35”
Film na povsem abstrakten način obravnava temeljno idejo modela ekonomije skupnega dobrega. Tako vizualni vzorci kot glasovi ansambla so povezani v hierarhično vedenje, kar omejuje polni potencial in mobilnost vsakega posameznega elementa.
 
06.
Anna, mačka in miš 
Varya Yakovleva (PCHELA stoodio) 
2020, RUS, 5’26”
Anna živi v prijetni osamljenosti, dokler ne postane predmet agresivnega poželenja soseda z nasprotnega okna. V njeno življenje vdre nasilje.
 
07.
No, in tako naprej 
Patrick Smith (Kaori Ishida, Patrick Smith) 
2020, USA, JPN, 4’
Ritmična animacija 3475 posameznih mask z vsega sveta, ki se začenja z značilnimi maskami japonskega gledališča “no” in nadaljuje na kulturnem potovanju skozi ritual, uporabnost, deviantnost in politiko.
 
08.
Stolp 
Sunčana Brkulj (Akademija za likovno umetnost) 
2020 , CRO, 3’58”
Leta minevajo, majhna civilizacija pa se počasi pomika navzgor.
 
09.
Chemicals - Parker Bossley 
Joseph Wallace (Cardel)  
2018, UK, 4’12”
Parker Bossley se v tem glasbenem videu, izdelanem s tehniko kolažne animacije, odpravi na psihedelično potovanje, na katerem se pretvori v eksotične živali in potuje skozi pisane pokrajine.
 
10.
Machini 
Tétshim & Frank Mukunday (Picha Twenty Nine Studio & Production) 
2019, ITA, BEL, DRC (Kongo), 10’
Iz nuje, še posebej pa zaradi moči stroja, smo postali mesečniki brez Boga, pogubljenci tega planeta in poskusni zajčki na črnem trgu zgodovinskih testnih subjektov stroja.
nazaj gor