9. 6. 2022 ob 19.00, K18WD-30
V četrtek, 9. 6. 2022, te ob 19.00 vabimo v K18WD-30, Razstavišče Vetrinjski, na otvoritev samostojne razstave Pina Poggija, ki sta jo kuririrala Zaira Carrer in Giovanni Giacomo Paolin v okviru kuratorskega modula rezidenčnega programa GuestRoomMaribor.
Naslov razstave črpa navdih iz pesmi, ki jo je Poggi napisal leta 2001 in v kateri se opisuje kot bel list papirja, ki je pripravljen, da ga napolni s črkami, da bi lahko opisal svoja čustva in misli.
Pino Poggi
rojen leta 1939 v Genovi, je italijanski umetnik, čigar pomena za slovensko umetnost ni mogoče kar tako spregledati. Je utemeljitelj gibanja Arte Utile, ki umetnost pojmuje kot način komuniciranja in razmišljanja o aktualnih problemih, pri čemer vedno išče možne rešitve. Njegova praksa je bila predstavljena na več samostojnih in skupinskih razstavah po vsej Evropi, med drugim na Beneškem bienalu leta 1970 in na razstavi Documenta leta 1977 v Kasslu.
Na razstavi »Rad bi bil bel list papirja«, ki je zasnovana kot pregled produkcije Pina Poggija, so predstavljena dela, ki se razlikujejo po svoji naravi, a so si podobna po svoji vsebini, da bi tako predstavili resnično eklektični opus umetnika, ki nikoli ni prenehal eksperimentirati z novimi materiali in koncepti.
Poggi je bil bel list papirja, ko je leta 1966 zapustil Italijo in prišel v Slovenijo, še nezavedajoč se globoke povezave, ki jo bo ustvaril z deželo, saj je preprosto sledil svojemu pogumu in predvsem ljubezni.
Je bel list papirja, ko ustvarja, ko polni svojo okolico z besedili, skicami, umetniškimi in kiparskimi knjigami, oblikovalskimi in futurološkimi projekti in AU Environmenti. Predvsem pa je bel list, ko komunicira s svojo publiko, ki je v središču njegovega ustvarjanja Arte Utile. Bel list, ker je tisto, kar je v Poggijevih očeh najpomembnejše, onkraj predmetov, materialnih stvari, ki jih postavlja v svet: to je odziv publike in njeno globoko razumevanje ran družbe.
In navsezadnje, z njegovimi besedami, Poggi poskuša biti bel list, da bi njegova "socialna estetika, arhivirana, nato premešana in ponovno premišljena, zares prinesla ta veter novih impulzov, da bi lahko spet leteli, ... niti ne tako daleč stran... vendar vsaj malo dlje.."
ZAIRA CARRER
(r. Treviso, 1999) je italijanska diplomantka, živeča v Benetkah, kjer na Univerzi Ca' Foscari študira umetnostni menedžment. Delala in opravljala pripravništva je v več beneških umetniških institucijah, kot so Palazzo Franchetti, galerija A+A in La Biennale.
GIOVANNI GIACOMO PAOLIN
(r. Dolo, 1989) je neodvisni kurator, ki živi v Benetkah. Magistriral je iz zgodovine sodobne umetnosti na Univerzi Ca' Foscari, v preteklih letih pa je imel priložnost sodelovati v številnih kuratorskih programih, kot so CAMPO pri Fondazione Sandretto Re Rebaudengo v Torinu (2014), Curating the new na University of Malta v Valletti (2016) in Curatorial Lab pri V-A-C Foundation v Benetkah (2019). Njegovo strokovno ozadje je nastalo v letih sodelovanja z zasebnimi in javnimi institucijami, kot so Castello di Rivoli, MAXXI, Fondazione Elpis, Fondazione In Between Art Film in z galerijami sodobne umetnosti, kot sta Galleria Continua in PACE Gallery.
Izbor nedavnih projektov, ki jih je izvedel kot neodvisni kustos za sodobno umetnost, vključuje: Immersione Libera (2019), Šest korakov naprej za en korak nazaj (2019), Una Boccata d'Arte (2020-2022). Razstava bo v razstavišču Vetrinjski na ogled do 8. 7. 2022, vsak delavnik med 13.00 in 18.00.
Rezidenca in razstava sta nastali v sodelovanju Pekarne Magdalenske mreže in raum AU s podporo Vetrinjskega dvora - Narodni dom Maribor. Finančna podpora Mestna občina Maribor.